Polipii Colo-Rectali

Ce sunt?

Polipii colorectali sunt formațiuni tumorale benigne care apar în general la pacienții de peste 45 de ani. Aceștia se formează la nivelul mucoasei colo-rectale, iar o parte se pot transforma în cancer.

Cauze?

Sunt foarte mari șansele să dezvolți polipi colorectali dacă ai istoric familial de polipoză colonică, boli inflamatorii intestinale, suferi de obezitate sau ești fumător și consumi alcool.

Simptomele. Ce simt?

‼️Fii foarte atent la simptome‼️
✔️sângerări anale
✔️paliditate
✔️dureri abdominale
✔️modificări ale tranzitului intestinal până la ocluzie intestinală.

Consultul proctologic și colonoscopia sunt esențiale în diagnosticarea exactă.

Există o singură variantă care te ajută să scapi de simptomele supărătoare și aceasta este tratamentul chirurgical:
✔️ minim pentru polipii de rect inferior;
✔️ prin chirurgie transanală pentru rectul mediu sau superior;
✔️ rezecție colonoscopică pentru polipii de mici dimensiuni de la nivelul colonului cu examen histopatologic
✔️ sau chiar rezecții complexe ale colonului și rectului (proctocolectomie totală).
⚠️ Dacă polipii se dovedesc a fi transformați în cancer, atunci se trece la tratamentul cancerului colorectal, ce poate presupune radio-chimioterapie preoperatorie, intervenții complexe chirurgicale urmate de tratament oncologic postoperator.
Nu toți polipii se pot transforma în cancer, dar cel mai bine este să previi. Așa că dacă suferi de simptomele descrise mai sus, este momentul pentru un consult!